Tuesday, May 25, 2010

Air Terjun Gunung Berembun

x
Sabtu arie tu aku and kawan2 aku nak gi mandi air terjun. So, aku rase cam exxited jugak la nak mandi. yela da lame kot aku x mandi air terjun... last tyme pon x silap tyme sekolah menengah... x ingat la bile... tu da melambangkan betape lamenye aku x mandi air terjun kan3.... So nak jadikan cite..aku bangun kul 6 lebih pagi tu...satu pencapaian yang bek tuk diri aku... yela da lame x bangun pagi2 nie sejak da bis blaja nie. tapi tugu owang len siap semue aku rase kitorang sampai lam kul 10 kot....

Mase sampai aku x nampak air atau owang len mandi mande kat citu.. aku cam ok fine... memang privacy bes la tempat nie...ble dengar kene daki2 skit... aku still rase ok... maybe x jauh cam last tyme aku camping kat latto carok.. pasal air terjun nie dalam utan.. same cam kat latto carok dulu... So aku skit cuak and fobia pasal last tyme aku jatuh sakit giler sebenarnye...sampai demam2 aku kat utan tu...memang dahsyat giler aku rase. Tapi xkan nak kat bawah sorang2 so aku pon follow jer la...

Name air terjun yang aku gi nie Gunung Berkabus ke Berembun.. aku pon x ingat la... lebih kurang cam tu la name dier. tapi tempat dier lagi dahsyat dari Latto Charok dulu... Banyak giler kayu...rase cam lompat kat tempat same 100x.. tapi banyak gak pengalaman yang aku dapat...contohnye :
  1. Aku dapat tengok muke anjing yang ganas giler la...cam dalam movie tu...hak3...aku lalu gak sebelah anjing tu walaupon dalam atie aku rase cam nak patah balik jer...tapi serius muke anjing tu ganas giler cam geng botak.
  2. Aku dapat tengok ulat gonggok yang besar cam lipan...yang Besar sangat2...x tau nak cakap cam ner... banyak giler kaki dier..lagi banyak dari yang kiter slalu nampak tu... Takot giler..
  3. Bile aku sampai jer tempat mandi tu aku da x rase nak mandi... Aku rase ngantuk nak tido and nak makan...sebab lapar sangat...nasib bek minum milo so aku jadi sihat dan kuat tuk seketika la kan..
  4. Aku telah digigit PACAT... aku memang xske binatang nie...and aku bersyukur sangat2 aku kene gigit tyme da turun lau tyme kat atas lagi sure aku xnak turun bawah jalan kaki... Sampai skarang aku tebayang muke pacat tu....aku memang x sangka dier boley ader kat kaki aku...FOBIA... sampai arie nie aku takot nak bukak beg baju arie tu..pasal takot ader pacat...(maybe aku nak mintak mak aku tolong check kan sok pagi)
  5. Aku turun dari pat mandi tu pakai kaki ayam yer..satu pencapaian yang bek tuk diri aku.... aku rase cam diri nie jadi UTAN GIRL abis... yela pegang kayu bagai...walaupon kaki aku luka2 pasal tepijak kayu, batu and macam2 yang bole di pijak la kan but its ok.

Tapi semue bende nie bile lagi nak rase lau x skarang... and aku rase enjoy la bende2 nie... aku ske sebab aku tau bende2 cam nie yang aku x kan lupakan... Anyway thanks alotz Air Terjun Gunung Berembun... give me such a beautiful memory....

No comments: